Where the best buy luxury cars: Lamborghini awaits the arrival of the Urus selling 3.457 cars last year, up 7%

Lamborghini awaits the arrival of the Urus selling 3.457 cars last year, up 7%


Lamborghini sales figures continue to grow every year. In 2016 were sold worldwide 3.457 Lamborghini, 7% more than the previous year. It is the first time that morethan 3,400 Lamborghini sold in a single year, and the reasons are called Winnowerand hurricane, but they are ready to receive a third product line.




Today Lamborghini sells 2.6 times more than in the year 2010 through 135 dealersserving to 50 countries. The three regions in which divides its activity (EMEA, Asia Pacific and America) have grown, United States being its biggest market with sales of 1.041 units, which is followed by Japan, United Kingdom, Germany, Canada and East middle and China.


Two models and many special editions



These excellent sales figures have them having only two models in its catalogue ofproduct, the blower and the hurricane. The first has sold 1,104 units, a remarkablegrowth from 1,003 units in the previous yearAlso in the month of December produced 6,000 units of the Lamborghini Aventador is exceeded.


In the case of the hurricane Lamborghini, sold 2,353 units versus there are 2.242 units in 2015To all these, we must add some special editions limited, such as the Lamborghini centenary Coupe and Roadster than with 20 units each, not pose a number of very prominent in the sales data, but in the billing due to astronomical prices.


Lamborghini Urus in 2018


2017 will be a year of adaptation for the marking of Sant'Agata Bolognese to receive in 2018 the new SUV brand, Urus, which will mean the arrival of a third product line to Lamborghini, a radically different product sold that currently, but that sure allows you to achieve a significantly higher sales volumes.
 
Thus, it appears that Lamborghini health is good and the brand enjoys a promisingfuture now that it is in the hands of the Volkswagen Group with Stefano Domenicaliacross the company.